• پیام دکتر مصدق

    چه زنده باشم و چه نباشم امیدوارم و بلکه یقین دارم که این آتش خاموش نخواهد شد . زنان و مردان بیداراین کشور مبارزه ملی را آنقدر دنبال می کنند تا به نتیجه برسد .اگر قرار باشد در خانه خود آزادی عمل نداشته باشیم... مرگ بر چنین زندگی ترجیح دارد و مسلم است که ملت ایران با آن سوابق درخشان تاریخی و خدماتی که به فرهنگ و تمدن جهان کرده است هرگز زیر بار این ننگ نمی رود. ادامه..

تفنگی که حسن نصرالله به احمدی نژاد هدیه داد کهنه است!

رادیو فرانسه ـ نوشتۀ فرید وهابی

به گفتۀ منابع اسراییلی، سلاحی که به عنوان غنیمت جنگی از طرف رهبر حزب الله لبنان به محمود احمدی نژاد هدیه شد، محال است که در سال ۲۰۰۶ به دست رزمندگان حزب الله افتاده باشد، چرا که این نوع سلاح، بیشتر از سی سال است که هیچگونه کاربردی در ارتش اسراییل ندارد. مقامات حزب الله و جمهوری اسلامی ایران هنوز واکنشی در مورد این خبر نشان نداده اند.


روزنامۀ اسراییلی یدیعوت آحارنوت در شمارۀ روز یکشنبه می نویسد تفنگی که طی سفر لبنان به محمود احمدی نژاد هدیه شد، سی سال است که در ارتش اسراییل کاربرد ندارد. شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، ادعا کرده بود که این تفنگ، طی جنگ سال ۲۰۰۶، از سربازان اسراییلی غنیمت گرفته شده است.

روز چهاردهم اکتبر – ۲۲ مهرماه- حزب الله لبنان اطلاعیه ای منتشر کرد و در آن شرح داد که شیخ حسن نصرالله، «در مقام هدیه و به عنوان نشانه ای از قدردانی و وفاداری»، تفنگی را که متعلق به یک سرباز اسراییلی بوده و در جنگ سال ۲۰۰۶ به دست رزمندگان حزب الله افتاده، به رییس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد».

منابع رسمی جمهوری اسلامی نیز نوشتند: «سید حسن نصرالله یک قبضه سلاح را که مقاومت، در جنگ سی وسه روزه لبنان (تابستان ۲۰۰۶) از نظامیان صهیونیست غنیمت گرفته بود، به‌عنوان ابراز وفاداری و تشکر به رئیس‌جمهور ایران هدیه داد»

اما روزنامۀ یدیعوت آحارنوت، به نقل از منابع نظامی می نویسد: «تفنگ مدل ۷.۶۲ FNFAL از سال ۱۹۷۴ هیچ کاربردی در ارتش اسراییل ندارد و در نتیجه غیرممکن است که در جنگ سال ۲۰۰۶ به دست افراد حزب الله افتاده باشد».

 

همین منابع می افزایند که به احتمال زیاد، تفنگ هدیه شده به احمدی نژاد، جزو سلاح هایی بوده که ارتش اسراییل در دهۀ هفتاد میلادی به متحد آن زمان خود، یعنی به ارتش جنوب لبنان تحویل داده بوده است.
ارتش جنوب لبنان یا «جیش لبنان جنوبی»، نیروهای شبه نظامی بودند که طی اشغال جنوب لبنان توسط اسراییل، با نیروهای این کشور همکاری می کردند. این ارتش در سال ۱۹۷۶ تشکیل شد و ترکیبی بود از مسیحیان، دروزی ها و شیعیان لبنان. هدف اصلی آنها، خلاص کردن جنوب لبنان از دست فلسطینیان بود.
بدین ترتیب، ارتش جنوب لبنان، برای مبارزه با سازمان آزادی بخش فلسطین، عملاً با اسراییل متحد شد.

3 پاسخ

  1. میلیاردها دلار پول ملت ایران خوردند یه آب هم روش آخرشم یه تفنگ قراضه دادن به یه نفر که منتخب ملت ایران هم نیست ما ملت ایران چقدر بدبختیم!!!!!

  2. مردان ازاد دستهای پاک دارند نمیترسند خنجر به کمر نمی بندند

  3. تفنگ چند صد میلیاردی . بیت المال ملت میخوره مثل بوفالو هیکل گنده میکنه بعد به رفیق احمقتر از خودش یه تفنگ رده پنجی میده . خدایا یه عقلی به این احمق بده یکمی هم آزادی به ما.

بیان دیدگاه